Kallt!!

Huja va kallt det är! Eldar i pannan som bara busen, men nu är snart tankarna varma så det klarar sig ngn dag. Eller det kanske det inte gör när det är så kallt ute. Det är -20 grader ute nu. Bilen ville inte starta imorse & värmaren funkade inte så det var bara till att hålla sig hemma idag(det är väl som pappa brukar säga -köp Peugot så får du gå...). Då var det tur att jag inte behövde iväg ngn stans. Vi bor ju inte direkt centralt så det går några bussar ;) Fredrik hade med ngn laddare till batteriet när han kom hem så vi fick igång den tillslut. Han hade lastbilen hem idag så vi har fått lite mer ved hemkört, behövs nu! Iallafall så skulle jag upp till stallet och fixa hästarna, men precis som vi fått igång bilen så ringer Ida och talar om att hon har gjort allt & hästarna var intagna. Skönt att slippa idag när det var så kallt! Men jag tog en tur med bilen så den fick röra lite på sig ändå. Och nu står den inne i garaget så imorn ska den starta lätt som en plätt :D

Vi har haft mamma och pappa här på fika idag, igår var de här och åt mat. Mamma och jag bestämde på annandagen att vi skulle dricka vin på måndag kväll (Både hon och jag jobbade på sön morgon så vi lät bli vinet då..) så så fick det bli. Jag hade gjort bakpotatis och skagenröra, lite kex och ost & räkor. Gott efter all julmat!!

En pepparkaks mamma på Annandagen med Isac i bakgrunden


Och pepparkaks pappa eller är det Tomten???



Måste tacka våra snälla grannar som ringer och frågar om vi ska va hemma på nyår, de vet att Sandy är så rädd för fyrverkerier. Så de skulle låta bli att skjuta för hennes skull! Tänk om alla var så omtänksamma. TACK snälla Carola!!!

Nu ska tvättstugan städas så den glänser!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha dä gött!!

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vilka underbara grannar!!!

2009-12-30 @ 17:06:37
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0