Förvirrad?!??!!

Idag har jag gjort lite konstiga saker. Jag skulle göra lax i ugnen med potatis & broccoli puré. När jag lagt upp laxen i formen tog jag fram flaskan med diskmedel(!!!), skulle precis hälla på laxen, men kom på mig själv med vad jag höll på med.Sen när vi ätit laxen (utan diskmedel...) släppte jag ut Dima på baksidan stod i fönstret och tittade på henne, sen skulle jag "bara" hjälpa Isac med ngt. Glömde helt bort att jag hade släppt ut henne så jag gick upp och pratade med Fredrik på övervåningen en stund, sen ner till tv,n. Dima brukar alltid komma springande när man sätter sig ner, det gjorde hon inte nu. DÅ kom jag på att jag hade släppt ut henne!! Gick och öppnade dörren och där stod hon med ett älgben i munnen. Älgbenen har vi lagt upp på vedhögen ute under ett tak så att hundarna inte ska komma åt dom.. Men nu hade ju Dima en stund på sig & då är det klart att hon lyckas ;) Ja ibland blir man nästan rädd för sig själv!


Annars har jag vart in till stan (Karlstad) och köpt de sista julklapparna, men jag skulle kunna köpa mycket mer, tycker det är så roligt att köpa julklappar. Nu kom jag just på att jag kanske borde ta in klapparna pxå, de ligger kvar i bilen, ville vänta tills barnen somnat. Kommer antagligen ta en tur till stan (Filipstad) imorn oxå. Jag är lite kluven av vad som är stan;) Förut bodde jag ju i Brattfors & Filipstad då va ju stan Filipstad. Här i Molkom säger alla stan till Karlstad... Jag har blivit missförståd många gånger när jag sagt stan, jag har ju menat Filipstad vilket inte den jag pratat med har gjort. Nu har jag ju bott här i drygt sju år och säger stan till bägge... & då måste jag förklara att jag menar Karlstad för nu vet ju alla att jag säger stan till Filipstad. Oj vad rörigt detta blev. Jaja ni förstår säkert, haha ;) Intressant vetande-inte..

Jag har beställt bilder från Extra film idag, men jäklar vilken tid det tog att ladda in bilderna från datorn!! Det tog ca 5½ timme!!!! Ska det ta så lång tid?? (det tror inte jag) Eller har jag gjort ngt fel eller något jag missat att göra?

Nu ska klapparna in, ute är det nu -11 grader, härligt! Men lagom är ju bäst ;)




Kommentarer
Postat av: Cissi

Oj vad du varit flitig med julklapparna:D Läxen kunde verkligen ha smakat spännande med diskmelen. Vilken lukt har du på det? Citron kanske hade varit passade;)

Ja -11 grader är ganska bra, just idag har vi -20 :O Hua vad kallt det blev på en gång:S



Ha de så bra!

Kramar Cissi och Diva

2009-12-18 @ 10:42:14
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0