Sommaren är här!!

Eller den var här för ett tag iaf. Hoppas värmen snart kommer tillbaka!
 
Hästarna har äntligen fått komma ut på bete, vilket de såg ut att behöva, eller iaf Fflach han har tunnat ur i vinter. Har proppat i honom massor av hö & och även kraftfoder, men han har ändå inte gått upp i vikt. Tror att han har växt lite på höjden, kan kanske va därför. Nu har de gått och ätit gräs i nästan en vecka och det syns redan att han fått lite mer hull på kroppen :)
Inridningen har vi kommit igång så smått med & hittils är jag mer än nöjd med Fflach!! Trodde nog inte att han skulle ta det så coolt som han har gjort. Men han har över huvud taget blivit mycket coolare & tuffare under den här vintern. Han börjar bli stora killen ju!! <3


Här är andra gången som jag sitter upp utomhus (hade suttit på honom inne i stallet några gånger innan.


Jag har god hjälp utav Ida!!



Sommarbete för Misty, Prinsen & Fflachiad :))

Dima & jag tränar lite lydnad, inte för att tävla, utan för att det är så roligt!! Dima är just nu ett lite krutpaket när vi är på plan, t.o.m nu när det har varit så varmt så har hon varit pigg, det har inte hänt förut. Hon brukar bli väldigt påverkad av värmen. Dima har också fått en ny promenad kompis som tar henne med ut på långpromenader när jag är i skolan och även om kvällarna ibland. Så nu sista veckorna så har hon gått minst en mil om dagen, härligt för Dima!!

På måndag går jag sista dagen i skolan för den här terminen!! Känns så himla gött, två terminer avklarade, nu återstår endast en termin där det ingår 10 veckors praktik så endast fem veckor i Örebro till hösten. Men först ska jag ut på en 5 veckors praktik nu under sommaren. Praktiken är i Filipstad så det blir lagom resväg endast tre mil enkel resa :) Ska bli helt underbart!! Bra arbetstider har jag fått också 8-16, perfekt!

Trivs med livet gör jag just nu!! Ska jag hitta ngt negativt så är det väl att jag gått upp en massa kilon i vikt.... Men mår man bra så gör man :) & ska jag va helt ärlig så skiter jag faktiskt i dom där kilona!!! ;-)) Kan ju va bra att ha lite att ta av när det kommer sämre tider... ;))

Glad sommar!! /Malin


Kommentarer
Postat av: Cissi & goldentrion

Fflach har verkligen blivit stor kille, kul att de går så bra med honom :)



Vad roligt att ni håller igång, å huvudsaken är att ni har kul!



Sv: Tack! Vad roligt att vi ses på SM.



Kramar Cissi o goldentrion

2012-06-01 @ 01:35:41
URL: http://mountainman.blogg.se/
Postat av: Madde

Gud va snygg han är fflach, och kul att det går bra med inridningen:) Förstår att det måste va skönt med praktik i Filipstad. Hoppas att vi kan hinna träna lite mer med vovvarna i sommar.



Ps. Bra att du struntar i de där extra kilona, det syns ändå inte på dig. Huvudsaken är att du mår bra. Ds.



Kram Madde

2012-06-04 @ 20:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0