Måndag

Idag blev det en promenad med Prinsen & Fflach. Han fick ha tränset på sig när vi gick & idag verkade han inte tycka att det var ett dugg konstigt att ha det på sig. Jag hade dock grimman på under så grimmskaftet hade jag satt fast i grimman. Lätt att tränsa honom var det oxå. Måste säga att Fflach är väldigt lättlärd. Han har redan lärt sig att stanna på mitt kommando. & när jag smackar så går han frammåt. Jag har inte tränat honom på det många gånger alls, eftersom vi knappt har kunnat va ute & gått ngt i vinter pga de hala vägarna. Jag säger ju samma sak varje gång vi ska stanna utan att jag tänker på det själv & det har han visst lyssnat på min duktiga kille:).
Det är så roligt varje gång vi kommer till stallet & hästarna går i hagen så kommer han alltid fram & vill va social. Även om de andra två hästarna inte kommer så brukar han komma fram iaf. Tänk första tiden efter att vi hade hämtat honom så vågade han sig knappt fram alls.
Är så himla glad att jag köpte denna hästen:) Jag vet att jag har väldigt mycket jobb framför mig, men det ser jag fram emot. & fixar jag det inte själv så finns det ju alltid hjälp att få...


Så här ser det ofta ut när han ska fotograferas, han vill ju komma fram till mig hela tiden, nyfiken!!

Pälsen börjar släppa ordentligt nu, det tar liksom aldrig slut på hår... Igår hade jag i pälsglans och så knoppade jag manen på honom så han var så vacker:) Tänkte att jag skulle ta kort idag, men när jag kom & skulle ta ut dom imorse så satt endast två knoppar kvar... Bara flätorna som va kvar. Vet inte vad han sysslat med inatt;)





Prinsen har fått tillbaks sin ögoninflamation så imorn blir det nog en tur till veterinären med honom. Hoppas att vi får en tid! Han har tappat en sko oxå så hovslagaren måste ringas till med. Kanske kan jag få hjälp att ta av de andra skorna sålänge så får han va barfota tills hovis kommer.

Kärlek :)

Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Malin

hur gammal är han? Fflash. Och varför stavas hans namn med två f?? Och vad ska du ha han till? Hoppning? Dressyr? Vilken ras är han? Jag döööör av nyfikenhet här =)

2011-03-29 @ 07:57:53
URL: http://finamalina.wordpress.com
Postat av: Idhults Welsh Cob Stuteri

Hej!

Roligt att det går bra med Fflachen och att han är lika lättlärd, nyfiken och social som de andra cobarna :) Alltid roligt att se nya bilder på honom! Hoppas snön försvinner helt och att våren kommer till er också snart. Ha det så bra och hälsa den gråhårige Fflach! /Mvh Johanna - www.welshcob.se

2011-03-29 @ 18:03:00
URL: http://www.welshcob.se
Postat av: Anna&Trion

Hur många hästar har du? :)



Supersöt bild, den översta! Älskar såna bilder, som inte riktigt blev som de skulle ;)

O så vacker han är!

2011-03-30 @ 13:04:49
URL: http://rocktassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0