Mycket under samma rubrik


Mina goaste!!
Bilden togs dagen efter skolavslutningen har jag för mig. Vi skulle ta en kvällstur med båten. Jag som är en riktig fröslök, har hela tiden sagt att jag följer inte med ut på sjön förens det är riktigt varm & soligt ute. Men barnen lyckades iaf övertala mig... Det var ju trots allt varmt ute, men ingen sol.. Vi hann inte mer än kanske 50 meter så öppnade sig himmlen & regnet vräkte ner!! Men jag erkänner att roligt var det ändå. Även om jag inte kommer följa med igen förens solen skiner;)


Kaninungar har vi fått i massor!! Första två kullarna (alltså från två olika mammor) har vi blivit av med alla sex(de har flyttat till nya familjer). Sen föddes det två små söta vita ungar. Det ena försvann samtidigt som pappakaninen hittades död ute.. Så vi trodde självklart att den oxå var död fast vi inte hittade den. Men ett par veckor senare så kommer Fiffi ut under altanen med en död halv kaninunge i munnen... Den har troligen levt under altanen i ca två veckor tills Fiffi kom in där & åt upp den.. :( Den andra ungen i den kullen fick vi lov att avliva eftersom den hade massor med knölar över ryggen & hade troligen ont. Men pappa kanin (Sotis) hade tydligen hunnit med att fixa så att tre(!!) nya kullar har fötts... Så nio söta små ungar finns det nu varav sex st är ca 4 veckor drygt & de andra är alldeles nyfödda. Förhoppningsvis har vi hittat nya hem till sex av dom & en ska Elin få behålla (en hona). Om det är ngn som vet nån som vill ha en unge så är det bara att höra av sig!! Mammorna är hermeliner & pappan var dvärgvädur.


Fika måste man ha när man är i skogen, Hea är verkligen superbra spårskog!! Lite bortskämda med den är vi allt;)

Väntar i solen:)

Madde & Laban, detta var Labans allra första spår.

Spårat har vi hunnit med en heldel under min lilla semestervecka. Dima är kanonduktig i spåret!! Sista spåret vi gick hade jag lagt ut 7 apporter & gjort en spetsvinkel + 4 vanliga vinklar & spåret var nog ca 800 meter. Hon fixade det galant med alla pinnar med in. Det var en ganska varm dag även om regnet kom precis när vi skulle gå spåret. Tack vare värmen så gick det i ett alldeles lagom tempo, annars brukar det ju kunna gå lite väl snabbt. Visst slog hon endel över spåret precis i starten, men det var bara första 30-50 metrarna:)


Hästarna mår som Prinsar & Prinsessor ute i nya hagen, det var väldigt mycket gräs där, nästan så de försvann under gräset;) Dock Lät jag inte Prinsen va med i denna hage, han får gå i hagen bredvid som redan är avbetad. Jag vill inte att han ska bli för tjock, han har ju en tendens att bli det. Och jag är lite rädd att han ska få fång oxå. Han har aldrig haft det, men min första ponny hade det & det är inte att leka med... Jag har fått för mig att det får det lättare ju äldre de bli oxå, men om det är så vet jag inte. Hursomhelst så mår ingen bra av att va överviktig så han får hålla sig där det är lite mindre mat. Fflach därmot är inte tjock, nästan så jag tyckte han börjar se lite tunn ut, men då borde han lägga på sig lite nu iaf. Men han växer ju oxå så han lär väl inte bli tjock iaf. Nya grimmor har de fått alla tre idag.

Inte bara bilarna som får stå på garageuppfarten här... Fflach börjar vänja sig vid att stå här & bli borstad;) Han har lite småsår här & var som behöver pysslas om oxå. Vet inte vad han får alla sår ifrån, men en heldel sår har han. Inga djupa bara lite ytliga, men flugorna är ju där & kryper så jag försöker tvätta & smörja in dom ordentligt.




Avslutar med en bild på mig själv, påväg på fest! Va hem till Jenny i lördags. Marina & Laila var oxå där & himlans roligt var det :)) Blir så sällan vi träffas nu för tiden, tyvärr... Men desto roligare när det blir av. Vi är barndomskompisar alla fyra så mycket finns det att prata om ;) Men nu ska det inte dröja så länge tills nästa gång, vi har redan en ny fest planerad om några veckor :-D

/Malin

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh många härliga bilder!

Din häst är ju underbart vacker! Vad är han för ras?



Satsar på Kil 1 juli nästa helg med fröken Flx :D Debuten i tvåan... nervös :)

2011-06-22 @ 08:27:46
URL: http://rocktassar.se
Postat av: Cissi

Vilka härliga bilder =)



Roligt med spår, själv får jag skämmas då systeryster inte ens har lärt sig det ordentligt. Jag är nämligen lite för lat för det. skäms på mig



Sv: Vad roligt om du kunde komma till SM nästa år. Jag och Diva måste först komma till eliten men vi ska göra vårt bästa för att lyckas komma med =)

2011-06-26 @ 00:10:02
URL: http://mountainman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0