Kurs


Påväg ut & börja


Står stilla duktigt


Flyttar bakdelen


Lite mys


Skickar iväg på volt i skritt



& i trav


Mera mys


Början till en sidvärtsrörelse, kom inte så långt med detta moment idag, men har provat på lite iaf.


Det började bra hemma på fm med lastningen, Fflach gick rakt in i transporten. Sen började det krångla, då min dåliga bil inte orkade dra upp transporten från gräset där den stod... Hjulen bara snurrade. Fick ta fram fyrhjulingen & dra både bil & transport med, då gick det lätt som en plätt!! Väl framme så var Fflach alldeles svettig... Det har han inte vart de andra gångerna så jag gissar att det var den dåliga starten som stressade honom lite.
Han fick börja med att gå ut i en rasthage när vi kom fram medans vi startade med teori. Sen fick vi köra med i sista gruppen idag så Fflach fick vila i sin hage en lång stund innan det var dags att börja jobba. Han är verkligen jätteduktig, tycker jag. Bilderna visar endel av vad vi har gjort idag. På slutet fick han prova att gå över en pressening, det var läskigt!! Men han gjorde det allt tillslut. Och jag provade oxå att skicka honom före mellan två oljefat. Det var oxå läskigt till att börja med, men bara vi hade gått igenom några gånger så gick det riktigt lätt att skicka honom före sen. Första gången höll jag dock på att bli översprungen:O

Sen var det dags för lastining & åka hem igen, men se det hade inte Fflach tänkt sig... Det tog en bra stund innan han tillslut bestämde sig för att gå in. Han hann med att nästan skrämma livet ur mamma däremellan när han kastade sig ut där hon stod. Mamma är livrädd för hästar... Blev nog inte bättre efter idag heller;) Men hon va iaf med & va fotograf idag. Nästan 300 bilder knäppte hon!!

Jag hade en riktigt trött häst med mig hem idag!! När jag var ut till hagen & sa godnatt & fyllde på vatten för en stund sen så stod han & sov, lille pluttisen!

Nu är det sova dags för mig, ska upp & jobba imorn. Men nu har vi sommartider på jobbet så klockan ringer inte förens kl 6 imorn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0