Vinst på travet!!

Har vart på trav idag på Färjestads travbana. Vi var med goda vänner i resturangen & åt god mat. Spelade ngn tjuga & femtiolapp på endel hästar, alltid var det ngn som man tyckte såg fin ut på värmningen, men de vann inte... En häst jag såg på värmningen såg kanon bra ut i mina ögon ;) Jag är ju inte direkt ngn trav expert... Sa till Fredrik att den måste vi spela på, men den var inte med i det loppet utan skulle köra senare, vilket vi inte fattade då så den glömde vi spela på. Såklart så gick den & vann sen!! En riktig hög oddsare & så hade vi inte spelat :/
Sista loppet fick jag till det & spelade på rätt häst. En 18 oddsare, jag vann 877 kr :) Så jag gick faktiskt med vinst idag!! Lite kul är det även om man inte spelar med några stora summor. Vilket vi tyvärr såg exempel på att vissa gjorde... Det var ett par vid ett annat bord som spelade bort alla sina pengar så de kunde inte betala sin restaurang nota... Då har man tappat kontrollen!!

Annars under veckan så har vi väl inte gjort så väldans mycket. Isac & Fredrik har vart sjuka nästan hela veckan.

Igår var jag till veterinären och vaccinerade Fiffi & Dima. Stor skillnad på hundar... Dima är överlycklig att få komma in dit. Hon hoppar glatt upp på undersökningsbordet & är så nyfiken & vill va med & titta överallt:) Veterinären skrattade åt henne. Fiffi ställde sig vid dörren & ville gå ut när veterinären kom in i rummet... Men båda är i allafall snälla. Fiffi blev iaf överlycklig när hon fått sprutan & fick gå ner på golvet igen! Passade på att väga dom oxå, Dima vägde 26,7 kg & Fiffi vägde 7,8 kg. Inte så stora ngn av dom.

Nästa på tur för vaccinering är Fflach. Han har vart ute på små promenader nästan varje dag den här veckan & han är duktig!  Nu vågar han gå förbi bilen utan att ta en liten omväg. Han har oxå fått prova att trava, men det vill han inte lika gärna, men på hemvägen går det rätt bra. Nästa vecka börjar NH kursen vi ska gå, ska bli riktigt kul!! & hon som har kursen var så snäll så hon anpassade datumen efter hur jag jobbar så att vi kunde vara med:)

Tittar runt lite efter en transport, funderar på att köpa en. Det blir lite enklare att ha en egen så man slipper hyra en varje gång. Den man hyr på macken här i Molkom är väl inte den allra bästa heller... Såg en snygg rosa trailer igår, den vill jag ha! Men det får nog bli en billigare variant för min del;) Skulle ha satsat lite större summa på travet, så kanske jag hade haft råd med den rosa;))

Funderar även på att lämna bort Fflach på inkörning till hösten. Skulle va kul att kunna köra honom oxå. & köra in honom själv vette sjutton om jag klarar. Får se hur det blir, jag har ju ett tag till på mig att fundera :)


Har vart & kikat på så söta hundvalpar oxå under veckan!!



6 små söta kaninungar har vi fått oxå. Vet faktiskt inte när de föddes... Men jag gissar att de är runt 3 veckor gamla eftersom de redan skuttar omkring. Våra kaniner bor i en stor ute bur, med ett toarum, två uterum & ett sovrum. Mat & vatten får de alltid i uterummen så sovrummet har vi inte tittat i på ett tag & där inne har de såklart bott de små. Det var Elin som såg dom först, hon kom in & fågade mig vad det var för litet vitt inne hos kaninerna. Det är väl en kanin svarade jag för en av de stora är ju vit. Men denna var ju så liten tyckte hon & vi gick & öppnade till deras sovrum och där fanns det 6 små dunbollar:) Alla sex har redan fått nya familjer så de flyttar väl om ca 6-7 veckor. Vi kunde haft ett par till för det är flera som ville ha kaniner.
Hade börjat tvivla om våra två honor verkligen var honor för hanen har vi haft sen i somras & det har inte blivit några kaninbarn förens nu!! Alla säger ju att kaniner förökar sig jätte fort. Men här tog det allt tid. Men nu ska vi dela av buren så hanen får bo själv, vill inte ha fler nu.


GLAD PÅSK!!!


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Himmel så söta kaninungar!!! =)

2011-04-26 @ 18:37:52
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0