Kalas

Inte mycket tid har ägnats till de fyrbenta denna helgen. Dels har jag vart sjukt trött och så har vi en liten kille som fyller 5 år imorn så det har vart kalas i dagarna två.

I fredags morse ringde min läkare & frågade hur jag mår. Och jag tycker ju att jag mår bra, men det trodde han inte på... Mina levervärden var tydligen alldeles för höga:( & då ska man tydligen inte må bra. Jag har visserligen vart sjukt trött under veckan, men det kan man ju va ändå ibland. Skit är det iaf för nu får jag inte fortsätta att ta min nya medicin. Ska iväg & ta nya prover imorn, hoppas att de ser bra ut så kanske jag kan få testa den igen...

Igår morse va jag iaf pigg. Åkte upp till stallet vid sjutiden & gav dom lite mat & borstade och grejjade med dom en stund. Sen fick de gå ut & äta resten av sin frukost så mockade jag och gjorde iordning inne till kvällen. Sen hem & tog en timmes promenad med hundarna. Det va riktigt skönt ute, lite lätt duggregn och en sådär 5 plusgrader. Fiffi däremot va inte lika imponerad över att bli väckt och gå ut i detta väder... Fick släpa henne efter mig hela promenaden. Men Dima hjälpte till att dra henne;) Sandy fick följa med, det var hennes första längre promenad på hela vintern. Och hon travade på bra & var t.o.m före oss mesta delen av promenaden!! Så kul att hon är pigg igen, trodde ju att vi skulle få ta bort henne i höstas. Hoppas att det håller i sig!
Resten av familjen hade inte ens vaknat när jag kom hem:) Känns bra på ngt sätt, känner mig liksom lite hurtig när jag hunnit med så mycket & de inte ens har vaknat ;) Men men piggheten höll inte i sig så himla länge. När de sen drog iväg på fotbollsträningen så somnade jag... :O.

På kvällen hade vi mamma & pappa här på mat & idag har resten av släkten vart här och firat Isac:) Måste berömma LInus som hjälpte mig med maten som vi bjöd på idag. Han skalade 3,5 kg potatis!!

Skalman;)



Här hade vi en fågel på besök idag, ngn som vet vad det är?? Fredriks kompis visste, men jag kommer inte ihåg vad det var.



Här är det mat & bak förberedelser

Ha de gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0