Fästingar..............

Jäklar vad mycket fästingar det måste finnas!! Tar hur mång som helst varje dag på alla tre hundar! Det är så himla äckliga djur :( Isac har haft en fästing i sommar han oxå. Hoppas att det blir en mega kall vinter utan snö i år så att alla dessa äckliga djur dör!! Iof så vill jag ha snö oxå, men om fästingarna dör så kan det va värt att va utan snö en vinter. Vissa ställen där man vet att det finns extra mycket fästingar försöker jag att undvika att gå på, men Fredrik gick där en dag & när han kom hem var det bara att börja plocka innan de hade hunnit sätta sig fast. Det var säkert ett 20 tal på varje hund........

Annars är livet rätt bra just nu ;) Förutom en förkylning som börjar komma krypande... Men den ska jag försöka stoppa innan den bryter ut ordentligt :)

Är ledig idag & regnet bara vräker ner, det är en sån dag som man helst inte vill gå utanför dörren. Därför tänkte jag va inne och städa lite idag. Det behövs alltid! Var ner till Molkom och köpte ett varsitt ben till hundarna att gnaga på så är dom sysselsatta en stund oxå.

På söndag ska jag åka och hämta hem Fflach som ni kunde se på bilden i förra inlägget. Han är bara ett år gammal så det är inget att rida på än sålänge, men en stor utmaning att rida in så småningom. Han kommer bli runt 155 cm hög vilket känns alldeles lagom!


Sötis!! (bild från Idhults Stuteri)

Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0