Shopping & Plantering

Idag har jag, pappa & Isac vart iväg och shoppat. Var en sväng till Lantmännen och köpte insektsmedel, saltstenar, & "masker" till hästarna. Tänkte att de ska slippa lite insekter... Igår morse när jag var och tittade till dem så hade Prinsen fått ögoninflammation, stackarn. Flugorna är där och kryper hela tiden!! Men nu har han fått en heltäckande mask för ansiktet & Misty oxå. Ögat har jag tvättat med kokt vatten så nu ikväll var ögat fint igen. Hundarna fick sig lite ben att gnaga på.
Sen blev det examenskläder till Linus, som faktiskt han gillade när jag kom hem! Han brukar va lite kräsen på kläder.. Köpte nya växter till akvariet som jag ska städa imorn har jag tänkt. Kaninerna fick lite godis dom oxå. & en fin ampel att sätta blommor i på väggen köpte jag oxå. + en massa annat smått och gott! Inte är det svårt att göra över med pengar inte!! Sen mötte vi upp en av mina fastrar, då hon skulle bjuda oss på lunch, vi gick till Pråmen som tydligen numera heter Båten. Det är en båt som ligger i älven, vilket Isac tyckte var väldans roligt att sitta och titta på de som badade och på båtarna som åkte förbi. God mat var det iallafall!

I em har jag planterat om lite gurkor , tomater, paprika och blommor i större krukor. Och sått morötter och rädisor ute i kragen. Får säga till Fredrik att han tar med ett par till kragar hem, har en massa sallad att så oxå.


Elin och Isac körde runt med sin elbil, ibland gasar de lite väl mycket faktiskt!!



Glad sommar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0